4 länder samma dag

Det var min och Jennys verklighet igår. För dom som inte vet så har vi varit ute på roadtrip den här veckan. Började på förmiddagen i måndags när vi satte oss i bilen och drog neråt europa. Vi kom så långt som till Hamburg innan vi tog in på hotell. Efter en kväll med god kebab och en liten promenad på stan så sov vi gott för nästa dag var det dags för huvudmålet, Amsterdam!
Det var lite längre än vi hade tänkt men till slut kom vi fram. Men vilken sjuk stad att köra bil i. Jenny satt jämte och försökte guida mej då våran GPS inte gjorde ett särskilt bra jobb inne i stan och jag körde och blev bara argare och argare. Efter typ en timme av körandes på vad som kändes som samma gator och broar så gav jag upp och körde till första parkeringsplats utanför centrum och sen gick vi in istället.
Efter att ha misslyckats att få tag i billigt hostel och kommit fram till att parkering kostar minst 300 kronor dygnet i denna parkeringsplatslösa stad blev det ett hotell en bit utanför stan som hade gratis parkering istället. Lite dyrare men överkomligt med tanke på standarden och parkerings situationen.
Resten av veckan var händelserik. Orkar inte skriva allt här men jag kan sammanfatta att det är mycket XXX i Amsterdam på flera sätt och det är verkligen en stad alla borde se nångång i livet. Inte nödvändigtvis i sin ungdom. Blev förvånad över hur många äldre som turistar där.
Men ta det från en som vet....kör inte bil dit och går du på stan och en cykelringklocka plingar så flytta på dej.
Cyklar, bussar och spårvagnar flyttar inte på sej för varken gåendes eller bilar...

Midsommar i Markaryd

Haft en sjukt bra midsommar.
I vanliga fall innebär det en trevlig kväll och en bakis dagen-efter.
Men denna gången började midsommar redan på torsdag då det bar av ner till markaryd med Madde och Sandra.
En trevlig liten roadtrip sjungandes hela vägen ner =)
Kom ner ganska sent så det var snabbt fixa iordning allt och sen sova.

Fredagen var full av förberedelser inför att folket skulle komma. Maten skulle förberedas och det var en del annat som skulle ordnas men framåt dagen så anlände folket. 20 stycken blev vi till slut och det var en riktigt trevlig kväll med grillning och tjöt och när knotten började dyka upp så flyttade festen in i stugan till Singstar, Guitar Hero och en svängom på maddes dansmatta.

Alla 20 sov i stugan så på lördagsmorgon var det dags för en riktigt brakfrukost för allihopa. Framåt dagen åkte dom flesta hem och till slut var det bara 4 kvar. Men inte stoppade det oss från att ha fortsatt trevlig. Mycket film och mys med lite gitarr och ännu mer tjöt och en del alkohol även denna kvällen gjorde att vi hade en riktigt skön kväll.

Söndagen var som gjord för en lagmatch i Singstar. Dreamteam Linus o Jollan tog såklart hem vinsten även om det var väldigt jämnt på slutet. Var sen dags för en storstädning av stugan och sedan hemfärd med ett stopp på Max Värnamo.

Blev alltså en lång midsommarhelg men ack så härlig. Måste säga att jag har många sköna vänner och en hel helg med dom var precis vad jag behövde. Men nästa vecka är helt vigd åt Jenny och jag känner på mej att det kommer bli en toppenvecka det oxå =)

Tjipp o hej

En kväll på stan

Ja först och främst Grattis lillasyster till studenten. Det tog lite tid men nu är det över =)
Dagen började med utspringet på Peset. Sjuuukt mycket folk det var där.
Sen hem till mor och far på lite middag med en del av släkten.
Senare på kvällen bar det av till Piren för första gången i år faktiskt. Märkligt nog hade jag inte varit där än men det blev en riktigt trevlig kväll med Mia, Nisse, Herman och en jäääkla massa studenter. Alla minnen från ens egen student kom flygandes tillbaka.
Har även blivit av med mitt just nu största huvudbry. Avsaknaden av lön dom senaste 2 månaderna. Som det ser ut nu hade jag inte ens haft råd med hyran nästa månad men som tur är har f-kassan ökat takten lite så nu verkar pengarna vara påväg in. Så vem vet det kanske blir en tur till mitt kära Norge i slutet av semestern ändå. Söker fortfarande nån som vill följa med så låter det intressant, hör av er =)

Nu är det dags att fortsätta titta på Frusna män söker kärlek....

Sugen...

Strax efter 21 ringer Nisse på telefonen.
"Ska du med ner till mediamarkt? Dom har biltvätt därnere och bjuder på dricka och tilltugg?"
"Ja för fasen jag kan behöva tvätta min bil"
"Jag tror inte dom tvättar din bil därnere faktiskt"
"Va?"
"Ja det är ju en bilträff"
"Jahaaaaa jo men visst kom hit så åker vi ner"

Sagt och gjort...vi kom nog lite sent för dom flesta var påväg därifrån men några bilar hann vi se. Och jag måste säga att jag blev väldigt sugen på att köpa lite nya högtalare till min bil. Dom är lite väl klena dom som sitter i.
Får väl se när pengarna från F-kassan kommer om det blir några nya redan i sommar eller om jag får vänta tills nästa riktiga lön kommer. Fasen att man skulle vara sjukskriven 2 månader precis innan sommaren.

Nej nu ska jag ta mej en öl och sen blir det sängen.

(nej jag är inte alkis men jag har faktiskt semester!)

Big Brother

Satt idag på min balkong en sväng. Och då kom jag fram till att människor ser roliga ut ibland när dom inte vet att man tittar på dom.
En kille kom gåendes och verkade spela luftfotboll. Han gick där och kickade i luften som en stolle. Sen kom det en man och gick fram till ett träd och stirrade upp i det. Sen skrev han lite på ett papper och gick tillbaka samma väg.
Det fick mej att fundera på vad jag gör för saker när jag tror ingen ser. Förmodligen en jäkla massa konstiga grejer. Speciellt när jag sitter i bilen vid typ rödljus och sånt.

Sommar och sol

Semestern kunde ju inte börja mycket bättre. Jag är inte sådär jättemycket för sol och badliv nuförtiden men det är ändå skönt att min semester har börjat med soligt och varmt väder.
Blir liksom enklare att hitta på saker att göra då än när det regnar och är tråk.

Och saker att göra har jag haft.
Började semestern i måndags lite lugnt med att sova liiiite för mycket.

På tisdagen var det avslutningsmiddag för ledare och styrelse i HGF så då bjöds det på middag på Hotell Winn. Alltid lika trevligt.

Onsdagen bjöd på en lugn start och avslutades tillsammans med Maxi tjejerna (och några pojkar) först vid rocksjön och sedan på Bongo. Alltid lika trevlig att sitta och snacka skit. Denna gången även med folk man inte har tid att tjöta så mycket med i vanliga fall när man ser dom på jobbet. Överlag en väldigt trevlig kväll med en del promenerande mot slutet. Slapp iallafall gå sista biten hem då min Chrille snällt nog gav mej lift hem. Men tack alla som känner sej berörda för en trevlig kväll.

Torsdagen började rätt dåligt. Fick inte alls mycket sömn på natten (en härlig blandning av nattlagget och en del öl på Bongo föregående kväll)
Var dessutom tvungen att ta mej ner till stan där jag lämnat min bil dagen innan. Hade inte tänkt dricka egentligen men Z fick mej på andra tankar så bilen blev ståendes där.
Men som tur var har man ju Madde som snällt nog hämtade mej innan vi gick till Kaffé Paus för en ganska snabb lunch.
Sedan var det lite shopping för min del tills det var dags att handla lite mat och åka till Mariam för att laga middag åt henne samt att träffa hennes lille bebis Noah. En väldigt söt liten unge det där trots att han mest äter och sover hela dagarna.

Fredagen har ju inte riktigt kommit igång än men den kommer förmodligen att bjuda på storstädning av lägenheten, kanske en sväng till stranden på dagen om jag har tid och sedan en skön grillkväll nere på beachen med lite löst folk ifrån krokarna. Förhoppningsvis en bra dag framför mej alltså. Nej nu ska jag ta och sova och hoppas jag inte vaknar alldeles för tidigt imorgon igen.

Och just det om det är någon som vill följa med till Norge den 14/6 så är det bara höra av sej. Kan behöva någon att dela bensinpengarna med.

Tjipp o hej

Tillbaka

Ja det har vädrats åsikter om att jag inte uppdaterat på ett tag. Beror nog på att jag varit rätt trött efter att ha jobbat igen. Men nu har jag fått semester så nu är jag snart tillbaka till vad som verkar ha blivit mitt vanliga jag. Lat och liggandes i soffan!!

Jaja detta års första semesterdag har iallafall tillbringats i soffan. Hade tänkt vara vaken hela dagen för att ställa om dygnet men det gick inte så bra.
Har även varit en sväng hos Herman och käkat lite tacos tillsammans med jonas. Var ju hermanssons tur att bjuda den här gången.

Nu har jag tänkt ta det lite lugnt och förhoppningsvis gå och lägga mej ganska tidigt så man kan njuta av det fina vädret imorgon.

Tänkte även bjuda på några bilder när jag ändå sitter här...